Ohlédnutí za létem 2023

20 září, 2023

Jak jsme se měli v létě? O tom nám napsaly pár řádků naše děti...

Tábor Kladiny

Náš první tábor tyto prázdniny začal už první prázdninový den 1. 7. 2023. Tábor, to byla vlastně jen  taková louka, a na ní čtyři chaty, pátá měla rozbitou střechu, když na ní při bouřce spadl strom, les a rybník Kladiny. Nikdy jsme tam ještě nebyli a tak jsme nevěděli, do čeho jdeme. V domově jsme do třech aut nandali děti, jídlo, spacáky, deky a tety. Když jsme přijeli, tak jsme se nastěhovali do chat a začali obhlížet okolí. Nejvíc se mi líbil rybník, kde byly pulci, vodní šneci a dokonce nám labutí táta s mámou přivedli ukázat svoje děti. Jídlo jsme si hodně vařili na ohni v kotlíku, pro dřevo chodili do lesa, učili jsme se řezat pilou a štípat dříví. Já jsem si upekl na ohni placku z mouky, vody, kvasnic, a ovesných vloček. Bál jsem se, že se spálím, ale stálo to za to. Nejlépe chutnala s kečupem, nebo taky s marmeládou. Každý den jsme měli výlet a jednou nás v lese chytila taková bouřka že se bály i tety. Než přijel vlak tak jsme na zastávce stačili uschnout. Večer jsme dělali ohně, hráli na kytary, různé hry a tety pro nás připravili hru o sladkosti. Počasí vyšlo krásně a byli jsme celý den venku a zvládli jsme to i bez wifi. Ty jo, to byl dobrý tábor.  Mikael 13 let

Kladiny

LETNÍ TÁBOROVÝ POBYT V ZADNÍ TŘEBANI

KEMP OSTROV

Již po čtvrté na týden v červenci v zadní Třebani v kempu Ostrov, ale já tam byl po prvé. Ubytovali jsme se v chatkách po dvou a já si vzal na starost svého ml.brášku Samíka. V průběhu toho pobytu jsme navštívili berounské medvědárium, kde byli tři bratři medvědi z večerníčku (Vojta, Kuba Matěj), ale vlastně už zbyl jen jeden. Prohlédli jsme si Beroun z vrchu, a to z berounské vyhlídky, navštívili jsme vyhlášené rodinné ZOO pod Karlštejnem, kde jsme krmili zvířata. A protože nám přálo i krásné počasí, jezdili jsme se koupat do berounského aquaparku nebo jsme se cachtali v řece Berounce, a to nás fakt bavilo, protože nám naši známí půjčili nafukovací lehátka. No a každý večer jsme si v kempu zahráli fotbal a nesměl chybět ani badminton, kde jsme soutěžili, kdo víc uhraje. Bylo to moc fajn a hodně se mi tam líbilo, tak zase příští rok…ahooooj!

Nikolas Konstantinovič       14 let

Zadní Třebaň

Turistický pobyt v Železné Rudě

31.7. – 5.8.2023

Byly jsme ubytovaní na okraji Železné Rudy v chatě Ořovský. Každý den jsme vyráželi na výlety. Byli jsme se podívat ve městě Klatovy, kde jsme navštívili Klatovské katakomby. Na Černou věž jsme nevylezli, protože už bylo před zavírací dobou. Dále jsme navštívili Čertovo,  Černé a Prášilské jezero.

Po nachozených kilometrech jsme se odměnili výbornou zmrzlinou v cukrárně Charlotte.

Pobyt na Šumavě se nám moc líbil a už se těšíme na příští rok.

Železná Ruda

Farma naděje - výlet do jiného světa

Znáte farmu Naděje? Já teda jo. Byla jsem tam na konci prázdnin na víkendový pobyt. Tedy já Valerie a dalších 10 dětí z našeho dětského domova v Senožatech. Spali jsme tam v chatce a po celou dobu pobytu se o nás starali zaměstnanci a majitelé farmy. Bylo to tam vážně úžasný. Farma je plná zvířat, ale taky práce. Takže jsou tam krávy, býci, lamy, kozy, kočky, ovce a krocani, slepice a kuřata, husy, kachny a prasata - Růžena, Elvíra, Pigy a Viky. Vlastně každé zvíře tam mělo jméno. Tahle všechna zvířátka jsme si mohli hladit, krmit a povídat si s nimi. Ráno jsme trhali čerstvou trávu pro kozy a ovce. Když jsem je nakrmila, tak mě koza Terezka trkla rohama, ale jen málo. Ona je prý moc hodná, ale i zbrklá a někdy moc hrrr. Asi má ADHD. Jedno kuřátko se jmenovalo Čokoláda a druhé Vanilka, jen je dát do kornoutku jako zmrzlinu. Spousta koček, asi 16, se nám neustále pletlo pod nohama a vrněly. Jedna se jmenovala Magie a psi byli jejich kamarádi. To bylo divný. Za odměnu a taky pro radost jsme se mohli projet na čtyřkolkách. Při večerní meditaci nás zastihla bouřka a sestra Samanta řvala, že se bojí, i když zrovna meditovala. Ochutnali jsme tam veganské jídlo, protože všichni jsou tam vegani a chtějí světu a lidem dokázat, že to jde i bez masa. No já nevím, čerstvá vysočina na rohlíku, to mám moc ráda. Prostě všem doporučuji, abyste se tam jeli podívat – je to ráj plný zvířat a přírody.

Valerie, 13 let

Farma Naděje

Mnohem více fotek opět v naší galerii 🙂